PAGEV’in yeni logosu tasarlanırken bir polimer tanesinin kıvrılarak “P” harfini oluşturması temel alındı. “P” harfinin alt kısmındaki damla formu plastiğin hammaddesi petrolü simgelerken, üst kısmındaki yeşil form hem bir damlayı hem de bir yaprağı anımsatarak vakfın doğaya duyduğu saygıyı ve sürdürülebilirliğe verdiği önemi gözler önüne seriyor.
“P” harfinin bir sayfa gibi kıvrılması, vakfın eğitim ve araştırmaya verdiği değeri sembolize ediyor. Ayrıca petrol rengiyle doğayı simgeleyen yeşilin bir araya gelmesi, PAGEV’in birleştirici gücünü tek bir karede topluyor.
Kurumsal kimlik ve logo ile değişim rüzgarını başlatan vakıf listeye güncel trendler ile sektör temsilcilerinin eğilim ve ihtiyaçlarını dikkate alarak yenilediği web sitesini de ekledi. Yeni kurumsal adresini www.pagev.org olarak değiştiren vakıf, hem tasarım hem içerik dizini sayesinde ziyaretçilerine site için dolaşımda kolaylık sağlarken, bilgiye pratik ve hızlı bir biçimde ulaşma imkanı sunuyor.
Geri dönüşümün yeni kahramanı “PAG”
Ayrıca PAGEV tarafından kurulan Türkiye’nin ambalaj atıkları yetkilendirilmiş kuruluşu PAGÇEV (Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı Geri Dönüşüm İktisadi İşletmesi)’in sevimli kahramanı da yenilendi. “PAG” ismi verilen yeni kahraman, tüm geri dönüşüm etkinliklerinde atık ve geri dönüşüm konusunda çocukları eğlendirerek bilgilendirecek.
İftar yemeği sırasında yaptığı konuşmada vakfın kuruluşundan bu yana birçok yenilik ve gelişmenin plastik sektörüne kazandırıldığını belirten PAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, “Bizler vakfımızı kuran ve ilerlemesi adına çalışan büyüklerimizden aldığımız bayrağı daha ileri taşımak için var gücümüzle çalışıyoruz. Plastiğin ve ülkemizin geleceğinde söz sahibi olacağımızı biliyoruz ve yeni logomuzun birleştici gücümüzü daha da artıracağına inanıyoruz. Değerlerimizden kopmadan çağa uygun daha modern bir yüze kavuştuk” dedi.
1950’li yıllarda 1,5 milyon ton olan plastiğin 2016 yılına gelindiğinde 340 milyon tona ulaştığını açıklayan Yavuz Eroğlu, “Plastik çok genç olmasına rağmen oldukça hızlı büyüyen ve gelişen bir sektör. Türk plastik sektörü olarak 66 yılda Avrupa ikinciliği ve dünya altıncılığına kadar ulaştık. Bugün geldiğimiz bu nokta bir başlangıç. TOBB bünyesinde başkanlığını yaptığımız Plastik, Kauçuk Kompozit Sektör Meclisimizi de kurduk. Bu birliktelik ile sektörü daha ileri götüreceğiz. Türk insanının azim ve girişimciliği elimizdeki en büyük güç” diyerek sözlerine devam etti.
Hızlı büyüyen sektörün sorunlarının da hızla büyüdüğünü vurgulayan Yavuz Eroğlu, Türk plastik sektörünün yurtiçinde ve yurtdışında yaşadığı sorunlara değinerek; PAGEV olarak sektör adına yürütülen tüm çalışmaları ve projeleri detaylarıyla davetlilere anlattı. Eroğlu sözlerini şu şekilde bitirdi: “Türk plastik sektörünün gelişimi yönünde her türlü çalışmanın içinde aktif olarak rol alıyoruz. Sanayicilerimizin sorunlarının çözümü için var gücümüzle çalışıyoruz. Birlik ve beraberlik içerisinde olduğumuz sürece önümüzdeki tüm engelleri ve sorunları ortadan kaldıracak ve Türk plastik sektörünü daha da ileri taşıyacağız. Plastik herkesin hayatını iyileştirir, yeter ki biz onu daha iyi anlatalım. PAGEV olarak bunun için varız.”